Az elektronikus ügyintézés lépései az alábbiak szerint történik:
- Az Önkormányzati Hivatali Portálon ügyfélkapus bejelentkezéssel tud ügyet intézni. Ha a bejelentkezést már a nyitó oldalon indítja, a beküldő adatai automatikusan kitöltésre kerülnek.
2. Azonosítás után, az önkormányzat választás a következő lépés.
3. A portál szolgáltatásai jelenleg a mosonszentmiklósi önkormányzatnál kettő témára terjed ki:
- Ügykövetés és
- Ügyindítás
Az Adóegyenleg lekérdezés funkció később lesz elérhető.
4. A következő oldalakon az intézni kívánt ügy és az ahhoz kapcsolódó űrlap kiválasztása történik.
5. Az űrlap kiválasztását követően a kitöltést, ellenőrzést és beküldést kell elvégezni. Az alábbi példákon iparűzési adó és fakivágási engedély nyomtatványa látható.
6. A portálon nem elérhető nyomtatványokra elektronikus ügyintézéshez az ePapír szolgáltatás is igénybe vehető a következő linken: https://epapir.gov.hu/