
Tisztelt Lakosság!
2022. szeptember 10-től az egyes egyetemes szolgáltatási árszabások meghatározásáról szóló 259/2022. (VII. 21.) Korm. rendelet módosításáról szóló 345/2022. (IX. 9.) sz. Korm. rendelete (a továbbiakban: R.) 7/A. § (1) bekezdése szerint, ha „a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősülő ingatlanon belül több, de legfeljebb négy önálló, országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet (OTÉK) 105. §-a szerinti lakás rendeltetési egység található, akkor a települési önkormányzat jegyzője kérelemre 8 napon belül hatósági bizonyítványt állít ki a lakás rendeltetési egységek számáról.
Az OTÉK 105. § (1) bek. alapján a lakás olyan huzamos tartózkodás céljára szolgáló önálló rendeltetési egység, melynek lakóhelyiségeit (lakószoba, étkező stb.), főzőhelyiségeit (konyha, főzőfülke), egészségügyi helyiségeit (fürdőszoba, mosdó, zuhanyozó, WC), közlekedő helyiségeit (előszoba, előtér, belépő, szélfogó, közlekedő, folyosó) és tároló helyiségeit (kamra, gardrób, háztartási helyiség) úgy kell kialakítani, hogy azok együttesen tegyék lehetővé
a) a pihenést (az alvást) és az otthoni tevékenységek folytatását,
b) a főzést, mosogatást és az étkezést,
c) a tisztálkodást, a mosást, az illemhely-használatot,
d) az életvitelhez szükséges anyagok és tárgyak tárolását (pl. élelmiszer-tárolás, hűtőszekrény, tisztítószerek).
A hatósági bizonyítvány kiállításának feltétele, hogy
1. a kérelmezett ingatlan a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősül;
2. a kérelmezett ingatlanban 2-4 lakás található (ezek számáról állítja ki a jegyző a hatósági bizonyítványt)
Az eljárási idő 8 nap.
A hatósági bizonyítványt a lakossági fogyasztó nyújtja be az egyetemes szolgáltató részére. Ha az egyetemes szolgáltató azt észleli, hogy az ingatlan lakás rendeltetési egységeinek száma nem egyezik meg a hatósági bizonyítványban foglaltakkal, ezt hatósági ellenőrzés lefolytatása érdekében az eljáró hatóság felé jelzi.
A kérelem letölthető a http://www.mosonszentmiklos.hu/hun/docs/igazgatasi-ugyek/ oldalról is a dokumentumok/igazgatási ügyek/hatósági bizonyítvány kérelem földgázkedvezményhez menüpont alatt.
További információ a Mosonszentmiklósi Polgármesteri hivatalban telefonon a 06-96-360-023-as vagy a 06-20-500-69-68-as telefonszámokon, továbbá a jegyzo@mosonszentmiklos.hu, e-mail címen kérhető.
Farkas Judit Az OTÉK 105. § (1) bek. alapján a lakás olyan huzamos tartózkodás céljára szolgáló önálló rendeltetési egység, melynek lakóhelyiségeit (lakószoba, étkező stb.), főzőhelyiségeit (konyha, főzőfülke), egészségügyi helyiségeit (fürdőszoba, mosdó, zuhanyozó, WC), közlekedő helyiségeit (előszoba, előtér, belépő, szélfogó, közlekedő, folyosó) és tároló helyiségeit (kamra, gardrób, háztartási helyiség) úgy kell kialakítani, hogy azok együttesen tegyék lehetővé
a) a pihenést (az alvást) és az otthoni tevékenységek folytatását,
b) a főzést, mosogatást és az étkezést,
c) a tisztálkodást, a mosást, az illemhely-használatot,
d) az életvitelhez szükséges anyagok és tárgyak tárolását (pl. élelmiszer-tárolás, hűtőszekrény, tisztítószerek).
A hatósági bizonyítvány kiállításának feltétele, hogy
1. a kérelmezett ingatlan a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősül;
2. a kérelmezett ingatlanban 2-4 lakás található (ezek számáról állítja ki a jegyző a hatósági bizonyítványt)
Az eljárási idő 8 nap.
A hatósági bizonyítványt a lakossági fogyasztó nyújtja be az egyetemes szolgáltató részére. Ha az egyetemes szolgáltató azt észleli, hogy az ingatlan lakás rendeltetési egységeinek száma nem egyezik meg a hatósági bizonyítványban foglaltakkal, ezt hatósági ellenőrzés lefolytatása érdekében az eljáró hatóság felé jelzi.
A kérelem letölthető a http://www.mosonszentmiklos.hu/hun/docs/igazgatasi-ugyek/ oldalról is a dokumentumok/igazgatási ügyek/hatósági bizonyítvány kérelem földgázkedvezményhez menüpont alatt.
További információ a Mosonszentmiklósi Polgármesteri hivatalban telefonon a 06-96-360-023-as vagy a 06-20-500-69-68-as telefonszámokon, továbbá a jegyzo@mosonszentmiklos.hu, e-mail címen kérhető.
jegyző